Szkoły Podstawowej nr 1 w Jaworzu
Na podstawie art.53, ust. 3 ustawy z 17 września 1991 r. o systemie oświaty ( DzU z 1996 r. nr 76, poz. 329 z późn. zm.) Rada Rodziców uchwala co następuje :
§ 1
Zakres kompetencji Rady Rodziców określa Statut Szkoły. Zasady tworzenia Rady określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej wg przepisów w/w.
§ 2
1. Rada działa za pomocą swoich organów, którymi są:
1) Rady Oddziałowe,
2) przewodniczący Rady Rodziców,
3) Prezydium Rady Rodziców.
2. W skład Rady Rodziców wchodzą wyłącznie rodzice uczniów Szkoły, a w skład Rad
Oddziałowych – rodzice uczniów danego oddziału.
1) Rady Oddziałowe,
2) przewodniczący Rady Rodziców,
3) Prezydium Rady Rodziców.
2. W skład Rady Rodziców wchodzą wyłącznie rodzice uczniów Szkoły, a w skład Rad
Oddziałowych – rodzice uczniów danego oddziału.
§ 3
Rada Rodziców działa na zebraniach. Zebranie Rady może podejmować uchwały we wszystkich sprawach w zakresie jej kompetencji, jak również w sprawach:
1) wyboru Prezydium Rady Rodziców,
2) określenia zasad wydatkowania środków Rady Rodziców,
3) rozwiązania Rady.
1) wyboru Prezydium Rady Rodziców,
2) określenia zasad wydatkowania środków Rady Rodziców,
3) rozwiązania Rady.
§ 4
1. W zebraniach Rady Rodziców może brać udział, z głosem doradczym, dyrektor Szkoły.
2. Przewodniczący Rady może, za zgodą lub na wniosek Rady, zapraszać inne osoby na zebrania Rady.
2. Przewodniczący Rady może, za zgodą lub na wniosek Rady, zapraszać inne osoby na zebrania Rady.
§ 5
1. Zebranie Rady Rodziców zwołuje przewodniczący Rady z własnej inicjatywy, na wniosek 1/3 rad klasowych lub dyrektora Szkoły.
2. Zebranie zwołuje się co najmniej 1 raz w roku, we wrześniu każdego roku.
3. O terminie i miejscu zebrania Rady zawiadamia się członków Rady i dyrektora
wg harmonogramu ustalonego na pierwszym zebraniu Rady.
2. Zebranie zwołuje się co najmniej 1 raz w roku, we wrześniu każdego roku.
3. O terminie i miejscu zebrania Rady zawiadamia się członków Rady i dyrektora
wg harmonogramu ustalonego na pierwszym zebraniu Rady.
§ 6
Zebrania Rady Rodziców przygotowuje i prowadzi przewodniczący lub upoważniony przez niego członek Prezydium Rady.
§ 7
Porządek zebrania może być rozszerzony o propozycje zgłaszane przez dyrektora Szkoły
i członków Rady.
i członków Rady.
§ 8
1. Uchwały Rady Rodziców podejmowane są zwykłą większością głosów.
2. Uchwała o rozwiązaniu Rady podejmowana jest bezwzględną większością głosów
( bezwzględna większość głosów jest to liczba głosów „za” , która przewyższa co
najmniej o jeden głos łączną liczbę głosów przeciwnych i wstrzymujących się ).
3. Uchwały Rady podejmowane są w głosowaniu jawnym.
4. Uchwały Rady mogą być podejmowane w głosowaniu tajnym po przyjęciu formalnego
wniosku w sprawie tajności głosowania.
2. Uchwała o rozwiązaniu Rady podejmowana jest bezwzględną większością głosów
( bezwzględna większość głosów jest to liczba głosów „za” , która przewyższa co
najmniej o jeden głos łączną liczbę głosów przeciwnych i wstrzymujących się ).
3. Uchwały Rady podejmowane są w głosowaniu jawnym.
4. Uchwały Rady mogą być podejmowane w głosowaniu tajnym po przyjęciu formalnego
wniosku w sprawie tajności głosowania.
§ 9
Kworum wymagane do podjęcia uchwały przez Radę Rodziców wynosi :
1) co najmniej 50 % członków Rady w pierwszym terminie zebrania,
2) co najmniej 25 % członków Rady w drugim terminie zebrania, (wyznaczonym nawet
w tym samym dniu ).
1) co najmniej 50 % członków Rady w pierwszym terminie zebrania,
2) co najmniej 25 % członków Rady w drugim terminie zebrania, (wyznaczonym nawet
w tym samym dniu ).
§ 10
1. Rada dokumentuje zebrania i podejmowane podczas zebrań czynności w formie protokołu lub tworząc uchwały w formie odrębnych dokumentów.
2. Protokół z zebrania Rady Rodziców winien zawierać:
1) numer, datę i miejsce zebrania,
2) stwierdzenie prawomocności zebrania ( dołączona lista obecności )
3) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania,
4) zatwierdzony porządek obrad,
5) przebieg obrad, głosy w dyskusji, zgłaszane wnioski,
6) treść podjętych uchwał,
7) podpisy przewodniczącego i protokolanta zebrania.
3. Uchwały wymagające zachowania formy innych dokumentów to uchwały w sprawach:
1) przyjęcia Regulaminu Rady lub zmiana Regulaminu,
2) przyjęcie Programu Wychowawczego Szkoły
3) przyjęcie Programu Profilaktycznego Szkoły
4) wystąpienia z wnioskiem o powołanie Rady Szkoły,
5) rozwiązania Rady,
6) innych ustalonych przez Radę Rodziców.
4. Dokumenty tworzone na potrzeby ust.3 zawierają :
1) tytuł uchwały, składający się z numeru uchwały, nazwy organu, który ją wydał, daty
podjęcia uchwały i zwięzłego opisu przedmiotu uchwały,
2) podstawę prawną podjęcia uchwały,
3) tekst uchwały,
4) podpis przewodniczącego.
2. Protokół z zebrania Rady Rodziców winien zawierać:
1) numer, datę i miejsce zebrania,
2) stwierdzenie prawomocności zebrania ( dołączona lista obecności )
3) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania,
4) zatwierdzony porządek obrad,
5) przebieg obrad, głosy w dyskusji, zgłaszane wnioski,
6) treść podjętych uchwał,
7) podpisy przewodniczącego i protokolanta zebrania.
3. Uchwały wymagające zachowania formy innych dokumentów to uchwały w sprawach:
1) przyjęcia Regulaminu Rady lub zmiana Regulaminu,
2) przyjęcie Programu Wychowawczego Szkoły
3) przyjęcie Programu Profilaktycznego Szkoły
4) wystąpienia z wnioskiem o powołanie Rady Szkoły,
5) rozwiązania Rady,
6) innych ustalonych przez Radę Rodziców.
4. Dokumenty tworzone na potrzeby ust.3 zawierają :
1) tytuł uchwały, składający się z numeru uchwały, nazwy organu, który ją wydał, daty
podjęcia uchwały i zwięzłego opisu przedmiotu uchwały,
2) podstawę prawną podjęcia uchwały,
3) tekst uchwały,
4) podpis przewodniczącego.
§ 11
1. Rodzice uczniów klas, przy obecności co najmniej 50% osób, na pierwszym zebraniu
wybierają spośród siebie radę oddziałową wg procedur w składzie:
1) przewodniczący
2) sekretarz
3) skarbnik
2. Kadencja rady oddziałowej trwa do wyboru nowej rady w kolejnym roku szkolnym.
3. Do głosowania podczas zebrań rodziców w różnych sprawach stosuje się przepisy § 8.
wybierają spośród siebie radę oddziałową wg procedur w składzie:
1) przewodniczący
2) sekretarz
3) skarbnik
2. Kadencja rady oddziałowej trwa do wyboru nowej rady w kolejnym roku szkolnym.
3. Do głosowania podczas zebrań rodziców w różnych sprawach stosuje się przepisy § 8.
§ 12
Rada oddziałowa reprezentuje rodziców uczniów klasy w Radzie Rodziców na zasadach wynikających z Regulaminu. Może również występować, w porozumieniu z wychowawcą klasy, z wnioskami do dyrektora lub innych nauczycieli w sprawach istotnych dla klasy w ramach kompetencji Rady.
§ 13
1. Pracami rady oddziałowej kieruje przewodniczący.
2. Przewodniczący rady oddziałowej :
1) reprezentuje rodziców uczniów klasy,
2) utrzymuje stały kontakt z wychowawcą klasy,
3) organizuje pracę członków rady klasy,
4) zwołuje na wniosek wychowawcy posiedzenia rady oddziałowej i ogólne zebrania rodziców klasy.
2. Przewodniczący rady oddziałowej :
1) reprezentuje rodziców uczniów klasy,
2) utrzymuje stały kontakt z wychowawcą klasy,
3) organizuje pracę członków rady klasy,
4) zwołuje na wniosek wychowawcy posiedzenia rady oddziałowej i ogólne zebrania rodziców klasy.
§ 14
1. Prezydium Rady Rodziców wykonuje wszystkie zadania i kompetencje Rady pomiędzy jej zebraniami, z wyjątkiem spraw zawartych w § 3.
2. Prezydium wybiera Rada Rodziców spośród swoich członków, w głosowaniu tajnym lub jawnym, wg kolejności otrzymanych głosów.
2. Prezydium wybiera Rada Rodziców spośród swoich członków, w głosowaniu tajnym lub jawnym, wg kolejności otrzymanych głosów.
§ 15
1. Kadencja Prezydium trwa jeden rok.
2. Rada może odwołać Prezydium w całości lub dokonać wyboru nowych jego członków w trybie wyborów uzupełniających.
2. Rada może odwołać Prezydium w całości lub dokonać wyboru nowych jego członków w trybie wyborów uzupełniających.
§ 16
1. Pierwsze posiedzenie Prezydium po jego wyborze przez Radę Rodziców poświęcone jest
wyborowi:
1) przewodniczącego, pełniącego również funkcję przewodniczącego Rady Rodziców,
2) wiceprzewodniczącego,
3) sekretarza,
4) skarbnika,
5) Komisji Rewizyjnej
2. Przewodniczący:
1) reprezentuje Radę Rodziców wobec innych organów,
2) kieruje pracą Rady Rodziców zgodnie z Regulaminem oraz pracą Prezydium,
określając zakresy zadań poszczególnych jej członków,
3) zwołuje zebrania ogólne rodziców z inicjatywy własnej, Prezydium, Dyrektora Szkoły.
3. Posiedzenia Prezydium przewodniczący zwołuje co najmniej raz na dwa miesiące.
4. uchwały Prezydium podejmowane i protokołowane są wg zasad obowiązujących w tym regulaminie.
wyborowi:
1) przewodniczącego, pełniącego również funkcję przewodniczącego Rady Rodziców,
2) wiceprzewodniczącego,
3) sekretarza,
4) skarbnika,
5) Komisji Rewizyjnej
2. Przewodniczący:
1) reprezentuje Radę Rodziców wobec innych organów,
2) kieruje pracą Rady Rodziców zgodnie z Regulaminem oraz pracą Prezydium,
określając zakresy zadań poszczególnych jej członków,
3) zwołuje zebrania ogólne rodziców z inicjatywy własnej, Prezydium, Dyrektora Szkoły.
3. Posiedzenia Prezydium przewodniczący zwołuje co najmniej raz na dwa miesiące.
4. uchwały Prezydium podejmowane i protokołowane są wg zasad obowiązujących w tym regulaminie.
§ 17
1. Do podejmowania pieniędzy z konta Rady Rodziców upoważnieni są :
1) przewodniczący
2) skarbnik
3) sekretarz
2. Kwoty podejmowanych pieniędzy oraz ich przeznaczenie określa Prezydium w ramach zasad i na cele ustalone przez Radę Rodziców.
3. Wnioski o przyznanie środków z funduszu Rady Rodziców mogą składać:
1) wychowawcy klas
2) rodzice
3) dyrektor szkoły
1) przewodniczący
2) skarbnik
3) sekretarz
2. Kwoty podejmowanych pieniędzy oraz ich przeznaczenie określa Prezydium w ramach zasad i na cele ustalone przez Radę Rodziców.
3. Wnioski o przyznanie środków z funduszu Rady Rodziców mogą składać:
1) wychowawcy klas
2) rodzice
3) dyrektor szkoły
§ 18
1. Rada Rodziców może podjąć uchwałę o samorozwiązaniu się, jeżeli uzna, że nie może
w sposób właściwy reprezentować interesów rodziców uczniów Szkoły.
2. Rozwiązanie Rady Rodziców jest równoznaczne z rozwiązaniem Prezydium.
3. Środki funduszu Rady Rodziców przekazane zostają nowo wybranej Radzie.
w sposób właściwy reprezentować interesów rodziców uczniów Szkoły.
2. Rozwiązanie Rady Rodziców jest równoznaczne z rozwiązaniem Prezydium.
3. Środki funduszu Rady Rodziców przekazane zostają nowo wybranej Radzie.
§ 19
1. Zmiana Regulaminu odbywa się w trybie i na zasadach właściwych dla jego uchwalenia.
2. Nowelizacja może polegać na uchyleniu, zmianie lub uzupełnieniu dotychczasowych
przepisów.
2. Nowelizacja może polegać na uchyleniu, zmianie lub uzupełnieniu dotychczasowych
przepisów.
§ 20
Regulamin wchodzi w życie z dniem 17.09.2007 roku.