KONTRAST

CZCIONKA

A+

A-

MAPA STRONY

BIPBIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

Kontakt-ico

(33) 817 22 24

facebook youtube

English Dream


…A wszystko zaczęło się, kiedy w piątek, 26.01, do szkoły przyjechała mysz. To nie była zwykła, szara mysz. To była Myszka Minnie! Do Minnie dołączyła Pani wice-dyrektor Maria Kuś oraz znawczyni wystroju wnętrz, Pani Maria Gabryś. W takim składzie niczym kolędnicy przemierzali sale lekcyjne wzdłuż i wszerz. Komisyjne oko cieszyły sale pełne symboli krajów anglojęzycznych. Komisja znalazła żółtą, amerykańską taxi, kilka brytyjskich czerwonych budek telefonicznych, ogromny amerykański ketchup Heinze, ogrom porozwieszanych na ścianach oraz na suficie flag amerykańskich, brytyjskich oraz szkockich.

Minnie z zachwytem otwierała kolejne drzwi, gdzie czekały gotowe do sfotografowania sale, stoły z amerykańskim, brytyjskim lub szkockim jadłem i kochani uczniowie, którzy tego dnia przenieśli się do świata Hollywood, Londynu, Australii, Szkocji itp. Klasa 2a wraz z wychowawczynią Gosią Hyjek powitała nas tańcem szkockim, a klasa 2b wraz z  Panią Beatką Stec przedstawiła nam najważniejsze symbole szkockie. Poczęstowano nas tradycyjnymi potrawami , opowiedziano o tradycyjnym sporcie szkockim, o słynnych aktorach, o potworze z Loch Ness, który całkiem niegroźnie wyglądając leżał grzecznie przy tablicy. Dzieci przekazały nam wiele informacji o tym ciekawym kraju.  Wiemy, że nasi kochani rodzice zaangażowali się bardzo aktywnie w projekt English Dream, za co mysz Minnie bardzo dziękuje. Właściciele trzech  najpiękniej wystrojonych  sal otrzymają nagrody, które zostaną przydzielone w kwietniu w trakcie II części English Dream.

Po zwiedzaniu sal przyszedł czas na przyjrzenie się naszym niezwykłym uczniom tego dnia. Zamiast Dominiki była policjantka FBI, był również sam Ed Sheeran, jak żywa Statua Wolności, amerykańskie cheerleaderki, królowa Elżbieta II, prezydent amerykański Donald Trump w kilku egzemplarzach, bohaterowie Star Wars, kilku czarodziejów z Harrego Potera, kowboje, Johnny Depp, Leonardo DiCaprio. Tego dnia Mini nie zapomni nigdy ponieważ spotkała swojego idola – w szkole był Sam Michael Jackson!

Nie uwierzycie, ale odwiedził nas również pewien amerykański króliczek 🙂  Ciekawe czy zgadniecie jaki to królik :)Tego dnia nauczyciele też nie byli sobą. Pani Jola Sienicka była nie do poznania jako  Charlie Chaplin. Pani Ania Witkowska przywitała nas jako amerykańska aktorka z lat 20tych a Pani Natalia Sumina- Ficek jako dama dworu brytyjskiego.  Pewien polonista zwany Tomaszem Zdunkiem był Johnem Lennonem, a Pani Estera Korycińska była amerykańską dziewczyną, dla której Harley Davidson to pojazd number 1.  Zwycięskie przebrania zostaną nagrodzone w trakcie II części English Dream.

Po konkursach cieszących oko nadszedł czas na ucztę dla ucha i duszy. O 8.50 rozpoczęły się przesłuchania piosenek anglojęzycznych. Minnie miała ochotę odwracać się na fotelu przy super wykonaniach zupełnie jak w The Voice Kids ale chyba dobrze, że nie miała fotela bo zamiast siedzieć dobrze się bawiła z innymi myszami Minnie (uczniowie) tańcząc w trakcie występów utalentowanych wokalnie uczniów i uczennic. Były hity  takich artystów jak: Katy Perry, One Republic, Jessie J, Alan Walker, Clean Bandit, Louis Armstrong, Ed Sheeran, Celine Dion itp.  Najlepsi zostaną nagrodzeni oraz wystąpią na naszej scenie w trakcie II części English Dream bezpośrednio po przedstawieniu anglojęzycznym przygotowywanym przez Minnie. Po muzycznej uczcie mielismy okazję bawić się przy Tongue Twisters (łamacze językowe) . Uczestnik konkursu miał za zadanie szybko wymówić teksty typu: Red lorry, yellow lorry – trzy razy. Polecam spróbować 🙂 lub nieśmiertelne „ How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?” Mistrzowie łamaczy języków również wystąpią w II części English Dream i zostaną nagrodzeni.

Wszyscy angliści z SP1 z przyjemnością wpiszą prestiżowe oceny oraz punkty  uczniom, którzy wzięli udział w konkursach, przyczynili się do przystrojenia sal lekcyjnych, wcielili się w postaci ze świata polityki, filmu, muzyki i baśni. Nagrodzimy również uczniów, którzy tego dnia częstowali wszystkich pysznymi amerykańskimi kanapkami, mini hamburgerami, babeczkami, popcornem itp.

A teraz kilka słów na temat przyczyn zorganizowania przedsięwzięcia English Dream.

Według neurodydaktyki nauczanie przyjazne mózgowi bazuje na ciekawości poznawczej uczniów, łączy wiedzę czysto kognitywną z emocjami. Nietypowe sytuacje pobudzają aktywność sieci neuronalnej inicjując proces uczenia się. Projekt ENGLISH DREAM to połączenie nauki i zabawy, wymaga pełnego zaangażowania ze strony uczniów. Pozytywne emocje oraz wykonywanie poszczególnych zadań przez uczniów będą gwarantem zainicjowania motywacji wewnętrznej. W projekcie jest miejsce na pracę indywidualną oraz na pracę w grupie. Badacze zajmujący się neuronami lustrzanymi podkreślają, że nasz mózg jest nastawiony na dobre relacje społeczne i w takich warunkach najefektywniej pracuje. Projekt mobilizuje uczniów do pracy w grupie. Celem takiej współpracy jest nie tylko osiągnięcie wytyczonego celu ale również relacje między rówieśnikami. W projekcie biorą udział jednostki  oraz całe  zespoły klasowe. Projekt daje również uczniom poczucie przynależności do grupy, do społeczności szkolnej. Jednym z najważniejszych celów opisywanego przedsięwzięcia jest wzbudzenie motywacji wewnętrznej do języka angielskiego poprzez pozytywne emocje jakie będą towarzyszyć podejmowanym działaniom. Należy pokazać uczniom, że nauka języka angielskiego to nie tylko książka czy zeszyt. Istnieje wiele metod na przyswajanie wiedzy dotyczącej języka obcego. Projekt ENGLISH DREAM pokaże uczniom jak uczyć się efektywnie za pomocą prac manualnych, muzycznych, teatralnych oraz multimedialnych. Nie ma tu miejsca na nudę. Nuda jest największym wrogiem skutecznej nauki, ponieważ niszczy motywację i wygasza aktywność neuronów, które z nudów dosłownie umierają.

Czy English Dream sprawdził się 26.01? Zacytuję pewnego polityka „Yes, yes, yes!!!!”  Uczniowie podchodzili na koniec imprezy pytając „A English Dream będzie też w przyszłym roku?” No pewnie, że będzie!!!

Minnie Mouse ( nauczyciel Języka angielskiego – Lidia Marek)

 


Archiwum

2024: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2023: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2022: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2021: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2020: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2019: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2018: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2017: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12


Programy i projekty
realizowane w szkole